War of Tripolitza and its surrounding villages

The siege of Tripolitsa, depicted in the center of the painting, lasted from April to September 1821. The systematic siege of the castle of Tripolitsa began with a victory of the Greeks at Valtetsi (12-13 May 1821) and then the enemy was stopped at Doliana, Vervena (18 May) and other neighboring areas. The capture of the city on 22 September 1821 by the Greeks led to widespread massacres and looting.
The inscription records the participation of the artist Dimitris Zografou in the siege. Also notable are Dimitrios Ypsilantis dressed in a western style, Laskarina Bouboulina in a dark green dress and a sword in her hand, while other women supply the army with water. The painting’s footnote also includes the name of the soldier and philhellene Thomas Gordon (1788-1841) – later known for writing the History of the Greek Revolution – who took an active part in the siege of Tripolitsa.
The rhythm and geometric order of the composition are interesting. Various events, such as the council of chieftains, clashes in neighboring villages and expeditions of Ottoman forces to supply the city, are represented around the castle of Tripolitsa with two contrasting movements: one centripetal from outside to the interior of the city (Greeks) and one centrifugal in the opposite direction from inside to outside (Turks).

Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως”“Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.

🔹 Περιγραφή του Πίνακα

Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.

Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα

  1. Η Πόλη σε πολιορκία

    • Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
    • Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
  2. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος

    • Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
    • Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
  3. Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί

    • Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    • Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
  4. Η Αγία Σοφία

    • Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
  5. Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα

    • Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.

🔹 Σημασία του Έργου

  • Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
  • Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
  • Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.

Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως”“Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.

🔹 Περιγραφή του Πίνακα

Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.

Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα

  1. Η Πόλη σε πολιορκία

    • Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
    • Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
  2. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος

    • Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
    • Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
  3. Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί

    • Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    • Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
  4. Η Αγία Σοφία

    • Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
  5. Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα

    • Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.

🔹 Σημασία του Έργου

  • Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
  • Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
  • Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.