After the defeat of Ali Pasha in Epirus, Hursit Pasha gathered huge military forces to suppress the Greek Revolution under the command of Mahmud Pasha of Larissa (Dramali). Dramali’s army started at the end of June from Lamia, passed through Thebes, which he burned, and advanced towards Megaris in the direction of the Isthmus of Corinth. Several castles were abandoned and fell into the hands of the Turks, and Dramali entered the city of Argos on 13 July, which had been almost deserted. On the Greek side, Kolokotronis, meanwhile, camped at Myloi and strengthened the defense of Paliokastro, applying the “scorched earth” tactic; he took with him as many supplies as he could and destroyed the rest. Furthermore, Dramalis’ communication with Hoursite at Zitouni was hindered by the actions of Androutsos and Makrygiannis in Eastern Sterea. Suffering from a lack of food, Dramalis’s large army was massacred by Greek forces on 26 July 1822 at the Dervenakia pass. The castles returned to Greek hands and Kolokotronis was proclaimed commander-in-chief.
Symmetrical composition with two mountain peaks above and below and a large gap in the center of the image where the Turkish army is depicted in formation.
Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως” (ή “Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.
🔹 Περιγραφή του Πίνακα
Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.
Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα
Η Πόλη σε πολιορκία
- Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
- Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος
- Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
- Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί
- Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
- Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
Η Αγία Σοφία
- Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα
- Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.
🔹 Σημασία του Έργου
- Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
- Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
- Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.
Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως” (ή “Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.
🔹 Περιγραφή του Πίνακα
Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.
Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα
Η Πόλη σε πολιορκία
- Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
- Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος
- Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
- Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί
- Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
- Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
Η Αγία Σοφία
- Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα
- Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.
🔹 Σημασία του Έργου
- Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
- Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
- Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.