The war is organized in Artan

The capture of Arta, where Makrygiannis spent his teenage years, is the first battle in which he personally participates under the orders of the chieftain Gogos Bakolas, hence the detailed annotation. The painting depicts three battles in the region: the small battle of Peta (September 1821); the siege and capture of Arta (November 1821); and the disastrous defeat of the Greeks at Peta on July 4, 1822.
In September 1821, the Turks of Arta attacked the village of Peta, which Gogos Bakolas was defending. In the battle, Makrygiannis was wounded in the leg and mutual respect was born between him and the chieftain Bakolas. Thus, Gogos appointed Makrygiannis, although inexperienced, at the head of 100 men.
In November 1821, Arta was besieged and briefly occupied by Greek forces, with the collaboration of Albanian armed men. This was followed by 16 days of violent plundering at the expense of the local population, regardless of ethnicity or religion. Makrygiannis reacted to the injustices, resulting in the people of Arta making him their chieftain.
After the death of Ali Pasha in January 1822, all of Epirus bowed to Khursit Pasha, except for Souli, and the Greeks suffered a heavy defeat at Peta, resulting in the decline of the Revolution.

Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως”“Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.

🔹 Περιγραφή του Πίνακα

Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.

Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα

  1. Η Πόλη σε πολιορκία

    • Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
    • Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
  2. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος

    • Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
    • Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
  3. Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί

    • Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    • Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
  4. Η Αγία Σοφία

    • Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
  5. Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα

    • Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.

🔹 Σημασία του Έργου

  • Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
  • Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
  • Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.

Ο πίνακας “Η Άλωσις της Κωνσταντινουπόλεως”“Fall of Constantinople”) του Παναγιώτη Ζωγράφου, υπό την καθοδήγηση του Ιωάννη Μακρυγιάννη, ανήκει στη σειρά ιστορικών ζωγραφικών έργων που απεικονίζουν σημαντικά γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, κυρίως της Επανάστασης του 1821.

🔹 Περιγραφή του Πίνακα

Ο πίνακας απεικονίζει την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς υπό τον Μωάμεθ Β’.

Κεντρικά Στοιχεία του Πίνακα

  1. Η Πόλη σε πολιορκία

    • Οι Οθωμανοί στρατιώτες επιτίθενται στα τείχη της Κωνσταντινούπολης.
    • Τα βυζαντινά τείχη απεικονίζονται ισχυρά, αλλά ήδη παραβιασμένα.
  2. Ο Κωνσταντίνος ΙΑ’ Παλαιολόγος

    • Ο τελευταίος αυτοκράτορας των Βυζαντινών εμφανίζεται στη μάχη, πολεμώντας μέχρι τέλους.
    • Συχνά παρουσιάζεται με φωτοστέφανο, συμβολίζοντας την ηρωική του θυσία.
  3. Ο Μωάμεθ Β’ και οι Οθωμανοί

    • Ο Μωάμεθ ο Πορθητής εμφανίζεται έφιππος, συμβολίζοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    • Οι στρατιώτες του εισβάλλουν στην πόλη.
  4. Η Αγία Σοφία

    • Συχνά απεικονίζεται στο βάθος ως σύμβολο του Χριστιανισμού που μετατρέπεται σε τζαμί.
  5. Θρησκευτικά και εθνικά σύμβολα

    • Ο πίνακας, όπως και οι άλλοι της σειράς του Μακρυγιάννη, έχει έντονες θρησκευτικές αναφορές, παρουσιάζοντας το γεγονός ως μια θεϊκή δοκιμασία για τον ελληνισμό.

🔹 Σημασία του Έργου

  • Αντανακλά την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα του ελληνισμού.
  • Συνδέει την Άλωση του 1453 με την Επανάσταση του 1821, δείχνοντας τη συνέχεια του ελληνικού αγώνα.
  • Προβάλλει το αφήγημα ότι η Άλωση ήταν μια δοκιμασία που οδήγησε τελικά στην Ελευθερία της Ελλάδας.